nocopy

"Ζωή δεν είναι να ξυπνάς και να κοιμάσαι πάλι
ζωή είναι να σαι ξύπνιος όταν κοιμούνται οι άλλοι''

Πρός γνώση καί συμμόρφωση του κάθε αρμοδίου......

''ΑΝ ΔΙΧΩΣ ΣΚΕΨΗ ΕΝΕΡΓΕΙΣ, ΟΛΟ ΑΣΤΟΧΕΣ ΜΑΖΕΥΕΙΣ , ΚΙ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΠΥΡΟΒΟΛΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΗΜΑΔΕΥΕΙΣ ''

ΜΗΤΡΟΣ ΤΕ ΚΑΙ ΠΑΤΡΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΑΠΑΝΤΩΝ ΤΙΜΙΟΤΕΡΟΝ ΕΣΤΙΝ ΠΑΤΡΙΣ ΚΑΙ ΣΕΜΝΟΤΕΡΟΝ ΚΑΙ ΑΓΙΩΤΕΡΟΝ ΚΑΙ ΕΝ ΜΕΙΖΟΝΙ ΜΟΙΡΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΘΕΟΙΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙΣ ΤΟΙΣ ΝΟΥΝ ΕΧΟΥΣΙ. [ΣΩΚΡΑΤΗΣ]

Διαβάστε σήμερα

Παρασκευή 11 Ιουνίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Β.Ε.Π.


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & ΕΚΔΟΣΕΩΝ
Αρμ. : Ε.Παπαδάκη
Τηλ. 210 -4174765
Fax : 210 -4174152
e-mail:
www.press@bep.gr
 
Πώς πρέπει να προετοιμαστεί ένας μικρομεσαίος ενόψει της λαίλαπας του Σεπτεμβρίου

 
Του Κώστα Λουρόπουλου,
OI ναυτικοί στα καράβια όταν πρόκειται να αντιμετωπίσουν μεγάλη φουρτούνα κάνουν πολύ συγκεκριμένα και τυποποιημένα πράγματα. Πρώτα - πρώτα φροντίζουν να την αποφύγουν. Αν δεν το πετύχουν, γιατί δεν είναι πάντα εφικτό, επειδή είναι συνηθισμένοι στις φουρτούνες, δεν πανικοβάλλονται: λαμβάνουν τα μέτρα τους ώστε να αντιμετωπίσουν τη φουρτούνα όσο γίνεται πιο ανώδυνα. Δένουν ό,τι κινείται και είναι αφημένο στην τύχη, δεν κυκλοφορούν αμέριμνοι στο κατάστρωμα, πετάνε ό,τι δεν χρειάζεται, περνάνε με μαεστρία μέσα από τα κύματα. Eτσι πρέπει να κάνουμε και εμείς στις επιχειρήσεις. Να προετοιμαστούμε για μεγάλη φουρτούνα, αφού φαίνεται ότι δεν θα μπορέσουμε να την αποφύγουμε. Τι σημαίνει αυτό σε επιχειρηματικούς όρους;

Μηδέν «λίπος», προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια, καθημερινή φροντίδα των εισπράξεων, όχι ανοίγματα στον δανεισμό, κανένα παράπονο από πελάτες, καμία ευκαιρία χαμένη, νέες αγορές όπου μπορούμε, νέος τρόπος να δουλεύουν οι άνθρωποι στις επιχειρήσεις. Αυτή την περίοδο, από τους δημοσιευόμενους ισολογισμούς του έτους 2009 βγαίνουν άμεσα και χρήσιμα συμπεράσματα. Eνα από αυτά είναι ότι η κρίση δεν κάνει σε όλους κακό. Παράδειγμα: μεγάλη ανώνυμη εμπορική εταιρία, στις 31 Δεκεμβρίου 2009, παρά τη μείωση των ετήσιων πωλήσεών της κατά 10 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή 20% περίπου του τζίρου του έτους 2008, καταφέρνει να αυξήσει τα κέρδη της κατά 90%, να μειώσει τα εισπρακτέα από πελάτες και να μειώσει τα δάνειά της κατά 72%. Δεν είναι θαύμα. Είναι υπαρκτή εταιρία, της οποίας το όνομα έχω στη διάθεσή σας. Πιθανόν αν ψάξετε στους ισολογισμούς να βρείτε και άλλες.

Αποδεικνύεται ότι οι εταιρίες αυτές είχαν περιθώρια συμπίεσης του κόστους και πριν από το 2009, πριν από την κρίση. Πώς έγινε και με μειωμένες πωλήσεις είχαν καλύτερα τελικά αποτελέσματα; Απλά δεν εξασκούσαν σφιχτό έλεγχο και έτσι έφευγαν τα έξοδα από εδώ και από εκεί. Kρυβόταν «λίπος» κάτω από τις αυξημένες πωλήσεις. Κανείς δεν το πρόσεχε και όλοι ήταν ευχαριστημένοι. Μόλις χτύπησε η κρίση όμως μαζεύτηκαν. Αυτό αποδεικνύει επίσης ότι η οικονομία –στο σύνολό της– έχει περιθώρια βελτίωσης. Ως κοινωνία, το σύνολο από όλους εμάς ως οικονομούντα άτομα, αναμένουμε από τις επιχειρήσεις το μικρότερο δυνατό κόστος, δηλαδή τη μικρότερη τιμή. Αυτό με ραστώνη και χαλαρότητα δεν επιτυγχάνεται. Η κρίση μάς αναγκάζει να σκεφτούμε πιο καθαρά το κάθε ευρώ. Με την κρίση σφίξανε τα λουριά, μειώθηκε το κόστος και αυξήθηκε το κέρδος!

Μερικές πρακτικές σκέψεις. Εγκαταλείψτε χώρους γραφείων με ενοίκια πάνω από 10 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, αφήστε την Κηφισίας και τις παρόδους της και μετακομίστε στη Νέα Ιωνία. Αφήστε τα μαρμάρινα και γυάλινα κτίρια και πηγαίνετε σε αξιοπρεπή, καθαρά γραφεία σε λιγότερο γκλάμουρ περιοχές. Eχω βρεθεί στα κεντρικά της πιο μεγάλης και πολυτελούς αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο. Δεν υπήρχε ίχνος πολυτέλειας και σπατάλης στους χώρους, στους τοίχους και στις αυλές! Γερμανική - σπαρτιατική λιτότητα!

Συζητήστε ανοιχτά την κατάσταση της επιχείρησης με το προσωπικό και αν χρειαστεί ζητήστε από όλους να μειώσουν τις αμοιβές τους αναλογικά. Προέχει να κρατηθεί η επιχείρηση και να σωθούν οι θέσεις εργασίας. Υποσχεθείτε μπόνους όταν έλθει η ανάκαμψη. Επιτρέψτε στο προσωπικό σας να εργάζεται δύο ή τρεις μέρες την εβδομάδα από το σπίτι με σύνδεση internet. Υιοθετήστε τεχνικές τηλεδιάσκεψης και τηλεφώνων από το internet. Δεν κοστίζουν τίποτε με την τεχνολογία που ήδη έχετε διαθέσιμη. Oπου μπορείτε, μετατρέψτε τα σταθερά κόστη προσωπικού σε μεταβλητά. Κόψτε όλες τις διαδικασίες που περιέχουν πολλά χαρτιά και φαξ.

Πάρτε προσωπικά τις εισπράξεις στα χέρια σας. Επιδιώξτε τα μεγάλα και παλιά υπόλοιπα πρώτα. Oσο και αν έχετε ανάγκη μία παραγγελία, μην δίνετε υπέρογκες εκπτώσεις, μην «ξεπουλάτε» τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Αν θεωρείτε την επιχείρησή σας «καλό προμηθευτή», μιλήστε ανοιχτά με τους 5 - 10 μεγάλους πελάτες σας και εξηγήστε ότι είναι προς το συμφέρον τους να είσθε «υγιείς» οικονομικά, να μην πτωχεύσετε. Εξηγήστε τους αναλυτικά το κόστος σας και ότι κάνετε ήδη προσπάθειες να το περιορίσετε όσο γίνεται. Θα αποτρέψετε έτσι αφενός να σας ζητούν παράλογες εκπτώσεις και αφετέρου να σας απειλούν ότι θα βρουν άλλους προμηθευτές. Διαπραγματευτείτε με τις τράπεζες καλύτερους όρους στα δάνειά σας. Oσο και αν φαίνεται αρχικά οξύμωρο, και οι τράπεζες θέλουν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους προς την ίδια κατεύθυνση.

Τα παραπάνω βελτιώνουν τον παρονομαστή. Δεν αποκλείεται να μπορείτε να βελτιώσετε ταυτόχρονα και παράλληλα επίσης τον αριθμητή, δηλαδή να βρείτε ευκαιρίες και νέες αγορές.

Πηγή:express.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: