Είμαι ένα χειριστής πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair.
Σας γράφω λοιπόν γιατί μόλις έμαθα κάτι από ένα γνωστό μου, σχετικά με τον 15ο και 16ο μισθό των υπαλλήλων της Βουλής.
Έμαθα λοιπόν ότι το (ο Θεός να το κάνει) "επίδομα" των υπαλλήλων της Βουλής ΠΕ είναι ... 14.000 ευρώ το χρόνο!!!
Εγώ που επίσης είμαι ΠΕ για να πετάω μέσα στις φωτιές, με όλα τα "συνεπακόλουθα" και που δεν είναι πιστεύω ώρα να τα απαριθμήσω, παίρνω (ή καλύτερα έπαιρνα πριν την κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης) επίδομα ... 12.500 ευρώ!!!
Μικρότερο και από υπάλληλο της Βουλής!
Αν πλέον μου μένουν τα 8000 ευρώ θα λέω δόξα τω Θεώ...
Για να καταφέρει κάποιος που τοποθετήθηκε για πρώτη φορά σε πυροσβεστικά να πάρει ίδιο επίδομα, θα πρέπει να πετάει περίπου ...40 χρόνια (!!!) δηλαδή ... ΠΟΤΕ!!!
Ο παραπάνω υπολογισμός έγινε με το δεδομένο ότι θα πετάει μέσο όρο στην σταδιοδρομία του μέσο όρο 100 ώρες τον χρόνο, πράγμα ήδη αισιόδοξο.
Απίστευτο ...
Φυσικά για όλα αυτά ευθύνεται και η ηγεσία της ΠΑ, που εξακολουθεί να θεωρεί την αεροπυρόσβεση λιγότερο σημαντική από μια πτήση εκπαιδευτικού αεροσκάφους ή μια απλή πτήση IFR με μαχητικό.
Ας περάσουμε όμως και σε πιο ουσιαστικά θέματα.
Καλό θα είναι να ενημερωθεί ο κόσμος για τα τεκταινόμενα στην αεροπυρόσβεση.
Μόλις τις τελευταίες δύο εβδομάδες υπάρχει κάποια αξιοσημείωτη κινητικότητα στα θέματα των πυροσβεστικών αεροσκαφών.
Και όλα αυτά εν αναμονή της πυροσβεστικής περιόδου!
Είμαστε παιδιά (ή μάλλον χειριστές) κατώτερου Θεού ...
Φυσικά αν πιάσουν μεγάλες φωτιές όλοι τους θα τρέξουν να φωτογραφηθούν μαζί μας, δεν πιστεύω να υπάρχει καμιά αμφιβολία πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.
Οι φωτιές έχουν ξεκινήσει όπως γνωρίζετε.
Να ενημερώσω επίσης ότι η χρονιά φοβάμαι ότι δεν θα πάει καλά.
Λυπάμαι που το λέω, αλλά είναι μάλλον η πικρή αλήθεια.
Και αυτό γιατί το ηθικό είναι ΧΑΜΗΛΟΤΑΤΟ.
Όλοι θέλουνε να δώσουνε το 100% των δυνατοτήτων τους όπως συμβαίνει κάθε χρόνο.
Αυτό είναι αδιαμφισβήτητο πιστεύουμε.
Αλλά με χαμηλό το ηθικό και δυσμενείς τις συνθήκες διαβίωσης, τα όρια των χειριστών χαμηλώνουν αισθητά για τόσο επικίνδυνες επιχειρήσεις.
Μόνο για επαγγελματικά ή υπηρεσιακά θέματα δεν συζητάμε.
Γιατί πλέον έχουμε βασικότατο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ οικονομικό πρόβλημα.
Δεν μιλάμε για τις περικοπές μισθών και πτητικών, ή το να βγάλουμε λεφτά στις πλάτες άλλων.
Κανείς δεν επιθυμεί κάτι τέτοιο.
Μιλάμε για τα οδοιπορικά μας, τα οποία λόγω της φύσης της δουλειάς είναι πολύ σημαντικά.
Και τα οποία δεν αποτελούν εισόδημα αλλά αποζημίωση, αναδρομική μάλιστα αφού πρώτα τα έχεις βάλει από την τσέπη σου.
Και δυστυχώς αντί να περικόψουν εκεί που πρέπει (ή καλύτερα να τα επιστρέψουν αυτοί που τα πήραν), ψάχνουν για εξιλαστήρια θύματα εκεί που δεν θα έπρεπε να αμφισβητούν καθόλου την προσφορά σου.
Αντί να προσφέρουν το μέγιστο δυνατό των πόρων που διαθέτει η πατρίδα.
Και δεν είναι μόνο η αποζημίωση των οδοιπορικών, αλλά και οι περικοπές σε ξενοδοχεία, εγκαταστάσεις, φαγητό κτλ.
Για αποφυγή παρεξηγήσεων δεν μιλάμε για ξενοδοχεία ή εγκαταστάσεις πέντε αστέρων, αλλά για κάτι άθλια ενοικιαζόμενα (αφού μέχρι εκεί μας φτάνουν τα χρήματα που μας δίνουν) ή κάτι ερείπια στις μονάδες.
Το φαγητό δε ούτε ο σκύλος δεν το τρώει.
Αλλά σιγά μην πατήσει κανείς τους να φάει μαζί μας ... πτέραρχος εννοώ και όχι σκύλος ...
Σύντομα θα κληθούμε όπως κάθε χρονιά να διασκορπιστούμε σε όλη την Ελλάδα.
Και ενώ οι μέρες οδοιπορικών δεν θα μειωθούνε (κακώς μάλλον αφού λίγα οδοιπορικά θα σήμαινε λίγα δικά μας έξοδα) ακούγεται ότι θα γίνουν περικοπές στον τρόπο αποζημίωσης των οδοιπορικών.
Ήδη τα παλιότερα χρόνια τα φέρναμε βόλτα οριακά χωρίς να λάβουμε υπ' όψην τα πολλά δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα με τα οποία καταπονούσαμε τα ΙΧ μας, δηλαδή τις περιουσίες μας, για χάρη της υπηρεσίας.
Ρωτάω λοπόν;
- Πως θα (ακόμα και ... γιατί να) μετακινηθεί κάποιος με αυτή την τιμή βενζίνης;
Μετακίνηση με αυτοκίνητο δεν δικαιολογείται από την υπηρεσία (αν ήμασταν "εκλεκτοί" άλλων υπουργείων πιθανόν να δικαιολογούταν) και αν χρησιμοποιήσουμε τα καταπληκτικά ελληνικά μέσα μαζικής μεταφοράς (που δεν σε φτάνουν ούτε μέχρι τα χωριά που εδρεύουν τα αεροδρόμια, για να μην πούμε τα ίδια τα αεροδρόμια) το σύστημα θα φτάσει στα όρια του πριν καν ξεκινήσει.
- Πως θα μετακινηθεί κάποιος με αυτά τα διόδια;
- Πως θα τα καταφέρουμε όλα αυτά όταν ήδη έχουμε μειώσεις στον μισθό (150 - 350 ευρώ);
- Πως θα τα καταφέρουμε όλα αυτά όταν ΗΔΗ έχουμε αναδρομικές κρατήσεις στον μισθό;
Και μάλιστα τους πιο κρίσιμους για εμάς μήνες, τους καλοκαιρινούς!
- Πως θα τα καταφέρουμε όλα αυτά όταν ήδη έχουμε χάσει το 35% των πτητικών μας;
- Πως θα τα καταφέρουμε όλα αυτά όταν ήδη έχουμε χάσει μεγάλο μέρος των Δώρων και Επιδομάτων Αδείας;
- Τι λεφτά ΛΟΙΠΟΝ θα αφήσουμε στην οικογένεια μας που θα μας δει μετά από 5 μήνες όταν δεν θα φτάνουν σε εμάς του ίδιους για να φτάσουμε στις αεροπορικές βάσεις και να ζήσουμε αξιοπρεπώς σαν άνθρωποι;
Όταν γυρίσουμε πίσω θα έχουμε σπίτι, ή θα έχουν πετάξει έξω τις γυναίκες και τα παιδιά μας;
- Πως θα ζήσουμε με όλα αυτά στο κεφάλι μας και πιθανόν στοιβαγμένοι σαν τα πρόβατα;
Και όλα αυτά όχι για να παρακολουθήσουμε κάποιο απλό σχολείο, αλλά σε καθαρά ολοήμερες επιχειρησιακές αποστολές.
Οι χειριστές των πυροσβεστικών αεροσκαφών έχουν αποδείξει στο παρελθόν πολλές φορές τον επαγγελματισμό και το υψηλό αίσθημα ευθύνης.
Τώρα όμως τώρα όλοι οι έμπειροι θέλουν να αποστρατευτούν (ήδη έχει ξεκινήσει) και όσοι δεν μπορούν να φύγουν είναι σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση που του τα δημιουργεί αυτός που έπρεπε να τους λύνει το πρόβλημα, δηλαδή η ίδια η ΠΑ!!!
Η μέριμνα προσωπικού σε χειριστές που καλούνται να πετάξουν σε πραγματικές επιχειρήσεις είναι μηδαμινή!
Αντί στις δύσκολες στιγμές που περνάει η Πατρίδα, να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε που πρέπει να διοχετεύσουμε τους λιγοστούς μας πόρους, και η αεροπυρόσβεση είναι μάλλον ένας τέτοιος τομέας, αυτοί γίνονται συνεχώς χειρότεροι...
Ποτέ δεν σου δίνανε κάποιο κίνητρο για να πετάξεις ή για να κάνεις γύρω-γύρω με το αυτοκίνητο σου όλη την Ελλάδα, αλλά σου λένε ΤΩΡΑ να τα βάλεις και από την τσέπη σου.
Ενώ ήδη τα προηγούμενα χρόνια, με λίγο καλύτερο καθεστώς, οριακά τα φέρναμε βόλτα.
Εννοείται ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει.
Ας μας πηγαίνουν με τα οχήματα των ταξιάρχων τώρα που τους τα πήραν.
Εμείς τουλάχιστον ιδρώνουμε ...
Υπάρχει λύση ... ας μην μας στείλουν πουθενά (αναλαμβάνοντας την ευθύνη οι ίδιοι) ή ας βάλουμε χορηγό την SIEMENS επιτέλους!
Η δεύτερη λύση είναι πιο εφικτή λόγω εξοικείωσης των προϊσταμένων μας ...
Σας γράφω λοιπόν γιατί μόλις έμαθα κάτι από ένα γνωστό μου, σχετικά με τον 15ο και 16ο μισθό των υπαλλήλων της Βουλής.
Έμαθα λοιπόν ότι το (ο Θεός να το κάνει) "επίδομα" των υπαλλήλων της Βουλής ΠΕ είναι ... 14.000 ευρώ το χρόνο!!!
Εγώ που επίσης είμαι ΠΕ για να πετάω μέσα στις φωτιές, με όλα τα "συνεπακόλουθα" και που δεν είναι πιστεύω ώρα να τα απαριθμήσω, παίρνω (ή καλύτερα έπαιρνα πριν την κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης) επίδομα ... 12.500 ευρώ!!!
Μικρότερο και από υπάλληλο της Βουλής!
Αν πλέον μου μένουν τα 8000 ευρώ θα λέω δόξα τω Θεώ...
Για να καταφέρει κάποιος που τοποθετήθηκε για πρώτη φορά σε πυροσβεστικά να πάρει ίδιο επίδομα, θα πρέπει να πετάει περίπου ...40 χρόνια (!!!) δηλαδή ... ΠΟΤΕ!!!
Ο παραπάνω υπολογισμός έγινε με το δεδομένο ότι θα πετάει μέσο όρο στην σταδιοδρομία του μέσο όρο 100 ώρες τον χρόνο, πράγμα ήδη αισιόδοξο.
Απίστευτο ...
Φυσικά για όλα αυτά ευθύνεται και η ηγεσία της ΠΑ, που εξακολουθεί να θεωρεί την αεροπυρόσβεση λιγότερο σημαντική από μια πτήση εκπαιδευτικού αεροσκάφους ή μια απλή πτήση IFR με μαχητικό.
Ας περάσουμε όμως και σε πιο ουσιαστικά θέματα.
Καλό θα είναι να ενημερωθεί ο κόσμος για τα τεκταινόμενα στην αεροπυρόσβεση.
Μόλις τις τελευταίες δύο εβδομάδες υπάρχει κάποια αξιοσημείωτη κινητικότητα στα θέματα των πυροσβεστικών αεροσκαφών.
Και όλα αυτά εν αναμονή της πυροσβεστικής περιόδου!
Είμαστε παιδιά (ή μάλλον χειριστές) κατώτερου Θεού ...
Φυσικά αν πιάσουν μεγάλες φωτιές όλοι τους θα τρέξουν να φωτογραφηθούν μαζί μας, δεν πιστεύω να υπάρχει καμιά αμφιβολία πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.
Οι φωτιές έχουν ξεκινήσει όπως γνωρίζετε.
Να ενημερώσω επίσης ότι η χρονιά φοβάμαι ότι δεν θα πάει καλά.
Λυπάμαι που το λέω, αλλά είναι μάλλον η πικρή αλήθεια.
Και αυτό γιατί το ηθικό είναι ΧΑΜΗΛΟΤΑΤΟ.
Όλοι θέλουνε να δώσουνε το 100% των δυνατοτήτων τους όπως συμβαίνει κάθε χρόνο.
Αυτό είναι αδιαμφισβήτητο πιστεύουμε.
Αλλά με χαμηλό το ηθικό και δυσμενείς τις συνθήκες διαβίωσης, τα όρια των χειριστών χαμηλώνουν αισθητά για τόσο επικίνδυνες επιχειρήσεις.
Μόνο για επαγγελματικά ή υπηρεσιακά θέματα δεν συζητάμε.
Γιατί πλέον έχουμε βασικότατο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ οικονομικό πρόβλημα.
Δεν μιλάμε για τις περικοπές μισθών και πτητικών, ή το να βγάλουμε λεφτά στις πλάτες άλλων.
Κανείς δεν επιθυμεί κάτι τέτοιο.
Μιλάμε για τα οδοιπορικά μας, τα οποία λόγω της φύσης της δουλειάς είναι πολύ σημαντικά.
Και τα οποία δεν αποτελούν εισόδημα αλλά αποζημίωση, αναδρομική μάλιστα αφού πρώτα τα έχεις βάλει από την τσέπη σου.
Και δυστυχώς αντί να περικόψουν εκεί που πρέπει (ή καλύτερα να τα επιστρέψουν αυτοί που τα πήραν), ψάχνουν για εξιλαστήρια θύματα εκεί που δεν θα έπρεπε να αμφισβητούν καθόλου την προσφορά σου.
Αντί να προσφέρουν το μέγιστο δυνατό των πόρων που διαθέτει η πατρίδα.
Και δεν είναι μόνο η αποζημίωση των οδοιπορικών, αλλά και οι περικοπές σε ξενοδοχεία, εγκαταστάσεις, φαγητό κτλ.
Για αποφυγή παρεξηγήσεων δεν μιλάμε για ξενοδοχεία ή εγκαταστάσεις πέντε αστέρων, αλλά για κάτι άθλια ενοικιαζόμενα (αφού μέχρι εκεί μας φτάνουν τα χρήματα που μας δίνουν) ή κάτι ερείπια στις μονάδες.
Το φαγητό δε ούτε ο σκύλος δεν το τρώει.
Αλλά σιγά μην πατήσει κανείς τους να φάει μαζί μας ... πτέραρχος εννοώ και όχι σκύλος ...
Σύντομα θα κληθούμε όπως κάθε χρονιά να διασκορπιστούμε σε όλη την Ελλάδα.
Και ενώ οι μέρες οδοιπορικών δεν θα μειωθούνε (κακώς μάλλον αφού λίγα οδοιπορικά θα σήμαινε λίγα δικά μας έξοδα) ακούγεται ότι θα γίνουν περικοπές στον τρόπο αποζημίωσης των οδοιπορικών.
Ήδη τα παλιότερα χρόνια τα φέρναμε βόλτα οριακά χωρίς να λάβουμε υπ' όψην τα πολλά δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα με τα οποία καταπονούσαμε τα ΙΧ μας, δηλαδή τις περιουσίες μας, για χάρη της υπηρεσίας.
Ρωτάω λοπόν;
- Πως θα (ακόμα και ... γιατί να) μετακινηθεί κάποιος με αυτή την τιμή βενζίνης;
Μετακίνηση με αυτοκίνητο δεν δικαιολογείται από την υπηρεσία (αν ήμασταν "εκλεκτοί" άλλων υπουργείων πιθανόν να δικαιολογούταν) και αν χρησιμοποιήσουμε τα καταπληκτικά ελληνικά μέσα μαζικής μεταφοράς (που δεν σε φτάνουν ούτε μέχρι τα χωριά που εδρεύουν τα αεροδρόμια, για να μην πούμε τα ίδια τα αεροδρόμια) το σύστημα θα φτάσει στα όρια του πριν καν ξεκινήσει.
- Πως θα μετακινηθεί κάποιος με αυτά τα διόδια;
- Πως θα τα καταφέρουμε όλα αυτά όταν ήδη έχουμε μειώσεις στον μισθό (150 - 350 ευρώ);
- Πως θα τα καταφέρουμε όλα αυτά όταν ΗΔΗ έχουμε αναδρομικές κρατήσεις στον μισθό;
Και μάλιστα τους πιο κρίσιμους για εμάς μήνες, τους καλοκαιρινούς!
- Πως θα τα καταφέρουμε όλα αυτά όταν ήδη έχουμε χάσει το 35% των πτητικών μας;
- Πως θα τα καταφέρουμε όλα αυτά όταν ήδη έχουμε χάσει μεγάλο μέρος των Δώρων και Επιδομάτων Αδείας;
- Τι λεφτά ΛΟΙΠΟΝ θα αφήσουμε στην οικογένεια μας που θα μας δει μετά από 5 μήνες όταν δεν θα φτάνουν σε εμάς του ίδιους για να φτάσουμε στις αεροπορικές βάσεις και να ζήσουμε αξιοπρεπώς σαν άνθρωποι;
Όταν γυρίσουμε πίσω θα έχουμε σπίτι, ή θα έχουν πετάξει έξω τις γυναίκες και τα παιδιά μας;
- Πως θα ζήσουμε με όλα αυτά στο κεφάλι μας και πιθανόν στοιβαγμένοι σαν τα πρόβατα;
Και όλα αυτά όχι για να παρακολουθήσουμε κάποιο απλό σχολείο, αλλά σε καθαρά ολοήμερες επιχειρησιακές αποστολές.
Οι χειριστές των πυροσβεστικών αεροσκαφών έχουν αποδείξει στο παρελθόν πολλές φορές τον επαγγελματισμό και το υψηλό αίσθημα ευθύνης.
Τώρα όμως τώρα όλοι οι έμπειροι θέλουν να αποστρατευτούν (ήδη έχει ξεκινήσει) και όσοι δεν μπορούν να φύγουν είναι σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση που του τα δημιουργεί αυτός που έπρεπε να τους λύνει το πρόβλημα, δηλαδή η ίδια η ΠΑ!!!
Η μέριμνα προσωπικού σε χειριστές που καλούνται να πετάξουν σε πραγματικές επιχειρήσεις είναι μηδαμινή!
Αντί στις δύσκολες στιγμές που περνάει η Πατρίδα, να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε που πρέπει να διοχετεύσουμε τους λιγοστούς μας πόρους, και η αεροπυρόσβεση είναι μάλλον ένας τέτοιος τομέας, αυτοί γίνονται συνεχώς χειρότεροι...
Ποτέ δεν σου δίνανε κάποιο κίνητρο για να πετάξεις ή για να κάνεις γύρω-γύρω με το αυτοκίνητο σου όλη την Ελλάδα, αλλά σου λένε ΤΩΡΑ να τα βάλεις και από την τσέπη σου.
Ενώ ήδη τα προηγούμενα χρόνια, με λίγο καλύτερο καθεστώς, οριακά τα φέρναμε βόλτα.
Εννοείται ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει.
Ας μας πηγαίνουν με τα οχήματα των ταξιάρχων τώρα που τους τα πήραν.
Εμείς τουλάχιστον ιδρώνουμε ...
Υπάρχει λύση ... ας μην μας στείλουν πουθενά (αναλαμβάνοντας την ευθύνη οι ίδιοι) ή ας βάλουμε χορηγό την SIEMENS επιτέλους!
Η δεύτερη λύση είναι πιο εφικτή λόγω εξοικείωσης των προϊσταμένων μας ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου