nocopy

"Ζωή δεν είναι να ξυπνάς και να κοιμάσαι πάλι
ζωή είναι να σαι ξύπνιος όταν κοιμούνται οι άλλοι''

Πρός γνώση καί συμμόρφωση του κάθε αρμοδίου......

''ΑΝ ΔΙΧΩΣ ΣΚΕΨΗ ΕΝΕΡΓΕΙΣ, ΟΛΟ ΑΣΤΟΧΕΣ ΜΑΖΕΥΕΙΣ , ΚΙ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΠΥΡΟΒΟΛΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΗΜΑΔΕΥΕΙΣ ''

ΜΗΤΡΟΣ ΤΕ ΚΑΙ ΠΑΤΡΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΑΠΑΝΤΩΝ ΤΙΜΙΟΤΕΡΟΝ ΕΣΤΙΝ ΠΑΤΡΙΣ ΚΑΙ ΣΕΜΝΟΤΕΡΟΝ ΚΑΙ ΑΓΙΩΤΕΡΟΝ ΚΑΙ ΕΝ ΜΕΙΖΟΝΙ ΜΟΙΡΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΘΕΟΙΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙΣ ΤΟΙΣ ΝΟΥΝ ΕΧΟΥΣΙ. [ΣΩΚΡΑΤΗΣ]

Διαβάστε σήμερα

Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ



ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ “ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ” ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Στην επιτροπή Διαβούλευσης, όπου συζητήθηκε και ο Κανονισμός Καθαριότητας, ο κ. Μαρινάκης χαρακτήρισε το σχέδιο αυτού του κανονισμού ως καινοτομία για τον πρώην Δήμο Μεγαρέων, αφού μέχρι πρότινος δεν υπήρχε.
Κατανοώ κ. Δήμαρχε την αγωνία σας, για να δείξετε, ότι κάτι κάνετε, αλλά όχι και να κρύβετε το έργο των προηγούμενων και να λέτε, πως εσείς το κάνετε για πρώτη φορά, αφού Κανονισμό Καθαριότητας είχε ο Δήμος από τον Νοέμβριο του 2000 (Απόφαση Δημοτ. Συμβουλίου στις 29-11-2000).
Όλα τα θέματα, που συζητούνται στο Δημοτικό Συμβούλιο, ενδιαφέρουν τους πολίτες, το σημερινό όμως, που αφορά στον Κανονισμό Καθαριότητας, τους ενδιαφέρει περισσότερο από κάθε άλλο, γιατί απαιτείται και η δική τους συμμετοχή για την εφαρμογή του και πολύ περισσότερο, διότι αυτός ο κανονισμός προβλέπει και την επιβολή προστίμων στους πολίτες.
Επομένως θα έπρεπε οπωσδήποτε να τεθεί και σε ηλεκτρονική διαβούλευση, όπως προβλέπει ο νόμος 3852/2010, άρθρο 76, προκειμένου να εκφράσουν τις απόψεις τους και πολίτες.
Δεν πρέπει κ. Δήμαρχε να υποτιμάτε την αξία της γνώμης των πολιτών, ιδιαίτερα για θέματα, που τους ενδιαφέρουν και τους επηρεάζουν άμεσα.
Ο Κανονισμός αυτός είναι ελλιπής, αφού στο άρθρο 30 γράφει, πως απαιτείται κι άλλη απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, για να προσδιοριστούν τα πρόστιμα, που δεν καθορίζονται με τον παρόντα κανονισμό.
Προβλέπει πολύ μεγάλα πρόστιμα, ιδιαίτερα για τους επαγγελματίες π.χ. σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, που θα αφήσει σακούλες απορριμμάτων εκτός των κάδων, μπορεί να του επιβληθεί πρόστιμο μέχρι 500 ευρώ για κάθε σακούλα (δηλαδή για 3 σακούλες, 1500ευρώ). Τα πρόστιμα αυτά είναι εξοντωτικά και η σκοπιμότητα των προστίμων είναι να τιμωρούνται οι παραβάτες, όχι να εξοντώνονται. Πρέπει επομένως να μειωθούν.
Υπάρχουν περιπτώσεις, όπου το πρόστιμο δεν προσδιορίζεται επακριβώς αλλά με απόκλιση. Μάλιστα σε μία περίπτωση είναι από 150 μέχρι 1500 ευρώ. Ποιος και με ποιο τρόπο θα καθορίζει σε αυτήν την περίπτωση, πόσο θα είναι το πρόστιμο; Μήπως αυτό θα οδηγήσει σε ευνοιοκρατία και συναλλαγή;
Πρέπει να προβλεφθεί σε άρθρο του κανονισμού διάταξη, που να καθορίζει, πως η επιβολή προστίμου μέχρι ενός ποσού (π.χ. 300 ευρώ) θα γίνεται με απόφαση Δημάρχου και για μεγαλύτερα ποσά να απαιτείται απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Επίσης να προβλεφθεί έκπτωση 50% για όσους θα πληρώνουν τα πρόστιμα εντός μηνός.
Γρηγόρης Σταμούλης.

========================================================================



Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΞΕΠΟΥΛΑΕΙ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΗΣ

Από τις πλέον βασικές υποχρεώσεις του Δήμου είναι η καθημερινότητα του πολίτη και ιδιαίτερα η καθαριότητα ( δρόμοι, πλατείες, αποκομιδή σκουπιδιών, πλύσιμο κάδων, κάμπος, ρέματα, κλπ ), η οποία είναι και ανταποδοτική, αφού οι πολίτες πληρώνουν κάθε δίμηνο (με το λογαριασμό της ΔΕΗ) τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού.
Δυστυχώς η κατάσταση, που επικρατεί στο Δήμο, δείχνει πως η Διοίκηση έχει αποτύχει παταγωδώς στον τομέα καθαριότητας παρά την τοποθέτηση δίπλα στον Αντιδήμαρχο καθαριότητας και ενός βοηθού (ή αναπληρωτή;) Αντιδημάρχου, κάτι που δεν είχε γίνει ποτέ μέχρι τώρα.
Και αντί η Διοίκηση του Δήμου να σκύψει στο πρόβλημα και να εργαστεί σοβαρά (και όχι μόνο επικοινωνιακά, δηλαδή φωτογραφίες κλπ) για να βρει λύσεις, προτίμησε την εύκολη, αλλά ακριβή λύση δηλαδή να αναθέσει το θέμα της καθαριότητας σε ιδιώτη επιχειρηματία.
Για να δοθεί σε ιδιώτη θα πρέπει, να κοστίσει λιγότερο και να είναι καλύτερη καθ' όλο το έτος και όχι μόνο τους πρώτους μήνες για εντυπωσιασμό.
Η μέθοδος όμως αυτή έχει δοκιμαστεί και κατά το παρελθόν με πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα για την οικονομία και την καθαριότητα του Δήμου. Η λύση είναι μία. Να αναλάβει η Διοίκηση τις ευθύνες της (και όχι να τις ξεπουλήσει σε ιδιώτη), να λειτουργήσει σωστά το μηχανισμό, που διαθέτει, να αξιοποιήσει τον εξοπλισμό του Δήμου και να προσλάβει όσο προσωπικό απαιτείται για να συμπληρωθούν οι απαιτούμενες θέσεις. Τότε και μόνο τότε θα υπάρξει καθαριότητα στο Δήμο, και ταυτόχρονα θα πάρουν μεροκάματο και κάποιοι συμπολίτες στη δύσκολη οικονομική περίοδο, που διανύουμε. Διαφορετικά όλα τα λεφτά θα τα πάρει ένας και το πιθανότερο όχι δημότης του Δήμου μας με αβέβαια αποτελέσματα καθαριότητας.
Η Διοίκηση του Δήμου προβάλλει το επιχείρημα, πως με τον ιδιώτη επιχειρηματία η καθαριότητα θα κοστίσει λιγότερο. Αυτό δεν είναι αληθές και τούτο διότι:
Ο προϋπολογισμός ενός έτους είναι 500.000 ευρώ για τον καθαρισμό ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ. Για τον σκοπό αυτό ο ιδιώτης προβλέπεται, να χρησιμοποιήσει 10 εργάτες, 5 οδηγούς, καθώς και τα απαιτούμενα οχήματα – μηχανήματα.
Ο Δήμος διαθέτει ήδη τα πάντα (μηχανήματα, οχήματα κλπ) και του λείπουν μόνο οι εργάτες και οι οδηγοί. Το κόστος των 15 αυτών ατόμων ( όσους δηλαδή θα χρησιμοποιήσει και ο επιχειρηματίας ) για ένα χρόνο είναι 197.000 ευρώ για μισθούς και 62.000 ευρώ για ασφάλιση. Σύνολο 259.000 ευρώ (ας γίνει μία σύγκριση με τις 500.000 ευρώ του ιδιώτη).
Εννοείται βεβαίως, πως για μία εργασία, που ο ιδιώτης θα χρησιμοποιήσει 15 άτομα, μπορεί και ο Δήμος να την φέρει σε πέρας με τον ίδιο αριθμό ατόμων.
Εάν κάποιος πει, ότι ενώ ο ιδιώτης θα χρησιμοποιήσει 15 άτομα (ο προϋπολογισμός των 500.000 ευρώ προέκυψε με την κοστολόγηση 15 ατόμων, εάν είναι πιο πολλοί θα αυξηθεί και το ποσό) ο Δήμος θα χρειαστεί 45-50 είναι τελείως ακατάλληλος για διοίκηση και να πάει σπίτι του.
Δεν είναι δυνατόν να πληρώνει ο Δήμος την ασχετοσύνη του και την ακαταλληλότητα του.
Εκ του Γραφείου Τύπου
της ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια: